Τρίτη 20 Αυγούστου 2024

ΣΚΛΑΒΟΣ – ΜΕΤΑΚΡΙΤΙΚΗ – ΜΕΤΑ-ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ

 

 Β. ΦΙΟΡΑΒΑΝΤΕΣ

 

ΣΚΛΑΒΟΣ –  ΜΕΤΑΚΡΙΤΙΚΗ – ΜΕΤΑ-ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ

 

Σκλάβος: Προς τη μετακριτική και μετα-αισθητική του Σκλάβου και του έργου του με βάση τα κείμενά μου, παλιά και νέα, καθώς και τα κείμενα της Σχολής της Φρανκφούρτης1.

 

Ι

Το μοντέλο προσέγγισης του Σκλάβου, που εισηγούμαστε εδώ είναι περίπου αυτό που διαμορφώσαμε με τους φοιτητές στο Πολυτεχνείο Κρήτης και μετά στη Ρόδο: Επαγωγικό, διεπιστημονικό, πολυδιάστατο, συνθετικό.

Στόχος η ολότητα του έργου του Σκλάβου, η ολική σύλληψη και προσέγγισή του σε σχέση με την κοινωνία.

Αισθητική: Η κοινωνία είναι μέσα στην τέχνη: Αντορνική σύλληψη-θεώρηση θεωρητικοποίηση εξού και η θέση του Ο. Revault dAllones, «Κριτική θεωρία της κοινωνίας» και όχι απλώς Κριτική θεωρία.

Οι ιστορικοκοινωνικές συνθήκες της εποχής του Σκλάβου πως προβάλλονται, επηρεάζουν και διαμορφώνουν τις μορφές του Σκλάβου.

Η μετακριτική και η μετα-αισθητική ως αναστοχασμός σε σχέση με τα κείμενά μου, και ειδικότερα πάνω σε αυτά που προσεγγίζουν τον Σκλάβο και το έργο του.

Η συνεχής παρουσία της ιστορίας, άμεση ή έμμεση, στο έργο του Σκλάβου. Η ρητή και η υπόρρητη ιστορικότητα των μορφών του έργου του.

 

ΙΙ

 

Η ερμηνευτική των τίτλων του έργου του Σκλάβου και μερικών  κειμένων του.

Σκλάβος: Διεθνής και παγκόσμιος καλλιτέχνης.

Αντί διεθνής καλλιτέχνης σήμερα λέμε παγκόσμιος (εποχή της παγκοσμιοποίησης: global) καλλιτέχνης και υπονοείται πάντοτε μοντέρνος και πρωτοπόρος.

Η διαφορά μεταξύ της ιδεολογικο-κοινωνικής θεωρίας – αισθητικής του Σκλάβου και της φυσικής – συμπαντικής θεωρίας – αισθητικής του.

Προς το τέλος του ανθρώπου;

Προς την υποκειμενοποίηση της φύσης του Σύμπαντος κ.α.;

 

Κοινωνικό περιεχόμενο και περιεχόμενο αλήθειας (Adorno) του έργου τέχνης, της τέχνης γενικότερα, της μοντέρνας ειδικότερα.

Το συμπυκνωμένο περιεχόμενο (contenu sédimanté) της τέχνης

Τέχνη: Κοινωνικό γεγονός

               Κοινωνικό φαινόμενο

               Ιστορικό-κοινωνικό φαινόμενο

Κοινωνιολογία – στρουκτουραλισμός – φονξιοναλισμός

Τ. Parsons – Δομικός φονξιοναλισμός

               Οι κοινωνικές λειτουργίες απέναντι στις κοινωνικές δομές

               Δομοστρουκαριλισμός: Σύνθεση (R. Danredolf)


ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ

 

M. Χορκχάϊμερ, Παραδοσιακή και κριτική θεωρία, Έρασμος.

Η. Lefebvre, Métaphilosophie, Syllepse.

Δ. Μαρκής, Έλλογος κατακραυγή. Σμίλη

Β. Φιοραβάντες, «Κοινωνική Θεωρία και Αισθητική», Αρμός, μέρος Β΄ «Μετα-αισθητική…».

Θεωρία πολιτισμού, Ψηφίδα, τ. Ι, Βλ. τη θεωρητικοποίησή μας για την «Κριτική διεπιστημονικότητα».

Θεωρία πολιτισμού, κεφ. «Μετα-Αισθητική – Μετακριτική – Μεταφιλοσοφία». Βλ. τη θεματοποίησή μας για την Μετα-αισθητική.

Προς τη μεταπαγκοσμιοποίηση, Ζήτη.

Η εποχή της καθορισμένης άρνησης, Αρμός.

 

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου